Gökkuşağının altından geçerken...

Gökkuşağının altından geçerken...

27 Aralık 2011 Salı

Benim Açımdan 2011 : Kültür-Sanat Olayları ve Konserler

Benim Açımdan 2011 : Kültür-Sanat Olayları ve Konserler
25 Aralık 2011 BirGun Pazar Eki

Nereden başlasam bilemiyorum. O kadar çok sanatsal faaliyet oldu ki bu sene hayatımda.
Taxim Live konserim oldu Ocak ayında. Daha sonra alternatif grupların mabedi Peyote’de konser verdim. Ardından Nisan ayında, babamın doğduğu şehir olan İzmir’de BIOS adlı mekanda güzel bir kitleye konser verdim. İlk şehir dışı konserimdi diyebilirim. Heyecan verici ve büyülü bir yolculuk ve konserdi. Gerçek bir dost kazanmak da cabası. Hepsi müziğimin sayesinde. 3 Temmuz 2011’de Efes One Love festivalde sahne aldım. Tıpkı daha evvelki H2000’ler gibi Suede grubu ile aynı festivali paylaşmak da heyecan vericiydi. Tek başıma sahne aldım, groovebox ve pedallar. Ağustos ayında Foça’da düzenlenen Rock-a festivalinde sahne aldım.

Değişim için 100 Bin Şair Festivali 24 Eylül’de tüm dünyada ve ülkemizde barış ve değişim için şairlerin, müzisyenlerin haykırışıyla gerçekleşti. Lale Müldür, Birhan Keskin, Haydar Ergülen, Yüce Kayıran, Fırat Demir, Enis Akın, Akif kurtuluş, Elif Sofya, Anita Sezgener, Süreyya Evren, Pelin Özer ve Latife Tekin gibi şairler ile aynı anda festivalin hem Mardin hem de İstanbul ayağında, Batı ile Doğu arasında köprü kuran konuşmalar da yapıldı.

Kumbaracı50’de yapılan kapanış partisinde değerli şairler ve müzisyenler ile çaldım.
29 Ekim 2011 Cumartesi günü Açık Radyo’da Dağınık Oda adlı programıma başladım.
Bu program 2002 ve 2003 yıllarında Radyo Kozmos için hazırlayıp canlı yayında sunduğum ilk radyo programımın devamı oldu. Açık Radyo’daki programımı “Alternatif pop ve rock’a yeni bir perspektif getiren sanatçı/gruplar” sloganıyla hayata geçirdim ve her cumartesi 18:00’da bir sanatçıya/gruba özel program yapmaya devam ediyorum. Biyografik bilgiler ve diskografilerinden yön belirleyici şarkıları ile.

Eski 45’likler partileri ile tanışmam da bu sene oldu. Babylon’da Naim Dilmener’in müthiş partileri… Eski Türkçe müziğe olan ilgimi ve heyecanımı arttıran partiler oldu bunlar. Ve asla kaçırmadığım Açık radyo ve Radyo Eksen Alternatif programları. Bu yıl, tıpkı çocukluğumdaki gibi bolca radyo dinledim ve caz müzikten blues’a ve dünya müziğine çeşitli programlarda kayboldum.

Yeğenim Ozan’ın doğması, birçok yeni dost kazanmak, dostlukları sağlamlaştırmak bu senenin en güzel hediyelerinden oldu. Twitter’ı en yoğun kullandığım sene oldu. Iphone denilen cihazı nihayet keşfettim ve çok abartılmadığını görmüş oldum. Bir gitar fiyatı eden bu cihazın fiyatını kınıyorum tabii. Gerçekten kapitalizmin en pahalı hediyelerinden biri. Hediye derken ironi yaptığımı anlamışsınızdır. Keyifli bir cihaz olduğunu inkar edemem tabii.

Gelelim hepimizi yakından ilgilendiren sanatsal olayların bir özetine :

Yönetmen Nuri Bilge Ceylan'ın son filmi ''Bir Zamanlar Anadolu'da'' ''En iyi yabancı film'' kategorisinde ''Oscar'' aday adayı oldu.
Zenne filmi, Uluslararası Altın Portakal Film Festivali’nde 5 tane ödül aldı.
İngiliz haber ajansı Press Association, 27 yaşındaki Winehouse'un Londra'nın kuzeyindeki evinde ölü bulunduğunu aktardı. Müthiş bir yeteneği kaybettik. Tam da Türkiye’de konsere gelmişti ve bu konser ertelenmişti ve o ara sezgilerim durumunun çok kötü olduğunu söylemişti bana… Bu olaydan önceki bir yazımda da menejerlerinin duyarsızlığından dem vurmuştum.
Rock müzisyenlerince organize edilen ve tüm geliri Türk Kızılayı vasıtasıyla Van'daki depremzedelere gönderilen ''Van için Rock'' konserinde, 40'ın üzerinde grup sahne aldı.
Dünyaca ünlü İngiliz sanatçı Elton John, 21 ülke ve 47 şehri kapsayan dünya turnesi kapsamında İstanbul ve Ankara'da hayranlarının karşısına çıktı. Maalesef kaçırdım.İnönü stadyumu konserini izlemiş olmak tesellimdir. Daha iyi zamanlarıydı doksanlar.
Boy George (Dj kimliği ile), James ve Marianne Faithfull gibi isimler ülkemizde konserler verdiler. Hepsini dostlarla izledim.
Efsanevi İngiliz folk punk grubu Levellers, adlarını dünyaya duyuran ''Levelling the Land'' albümünün 20. yıl dönümü için çıktıkları turne kapsamında 19 Kasım'da İstanbul'da müzikseverlerle buluştu.
Sanırım 2011 senesindeki kültür sanat olayları daha saymakla bitmez ama kendi açımdan önemli bulduklarımı ve kendi 2011 tarihimi özet geçmek istedim.
2012 çok daha güzel olsun.
Ece Dorsay
ecedorsay@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder