Gökkuşağının altından geçerken...

Gökkuşağının altından geçerken...

8 Nisan 2012 Pazar

Lana Del Rey ve NME - Brit ödül listesi

Lana Del Rey ve NME - Brit ödül listesi

25 Mart 2012 BirGun Pazar Eki

Lana Del Rey’in Born To Die albümünü ısrarla dinlemiyordum. Overrated olduğunu yani fazlaca abartıldığını düşünüyordum. Eve CD’si gelmişti, uzun zamandır başucumda duruyordu. Baharın gelmesiyle, yüksek sesle evde müzik dinleme isteğim arttı. Lana’nın albümünü CD çalarıma koydum ve sesi epeyce açtım. Prodüksiyon müthiş. Bazı şarkılar, nerdeyse Britney Spears vokalli gibi ve melodiler to tatta; sıkıcı, yeni yetme pop müziği gibi tınlıyor. Bazı şarkılar ise pop müziği prodüksiyonunda yeni bir ufuk açıyor sanki. En çok dikkati çeken parça Video Games (Video oyunları), hem klibi hem düzenlemeleri ve sözleriyle, gerçekten bir şaheser gibi. Dinlemeye doyamadım desem yeridir. Amy Winehouuse’a benzetenleri anlamıyorum, onun kadar büyük bir yetenek değil ve sound’u da R&B’den uzak, çok daha pop. Epey cilalı ama zaten Lana’nın sesine, duruşuna böylesi uygun. Özel bir yetenek değil ama güzel bir rüzgar estirecek kadar nitelikli.

NME dergisinin geleneksel ödüllerinin sonuçları açıklandı. 2012’nin ödül alanları :

En İyi İngiliz Grup
Kasabian -
En İyi Uluslar arası Grup
Foo Fighters
En İyi Solo Artist
Florence + the Machine
En İyi Yeni Grup
The Vaccines
En İyi Performans
Arctic Monkeys
En İyİ Albüm
The Horrors – Skying
En İyi Şarkı
Florence + the Machine - 'Shake It Out'
Dancefloor Anthem
Katy B - 'Broken Record' –
En İyi Video
Hurts - 'Sunday'
En İyi Festival
Glastonbury
En İyi Show
Fresh Meat
En İyi Film
Submarine –
En İyi Film Müziği
Back And Forth - Foo Fighters
En Kötü Albüm
One Direction
En Kötü Grup
One Direction

Gördüğünüz gibi EN KÖTÜ’leri de seçiyor NME dergisi. Oldukça ilginç olabiliyor tabii böylesi. En iyi festivalin Glastonbury olmasına şaşırmadım doğrusu. Bu ödüller, genelde bana çok danışıklı dövüşüklü gelir ama NME dergisi oldukça kendine özgü seçimler yapar. Biraz daha tahmin edilebilir ödüller ise Brit ödülleri. Brit Ödülleri kazananlarını da buraya yazmazsam olmaz :

En İyi Erkek Solo
Ed Sheeran
En İyi Kadın Solo
Adele
En İyi Çıkış Yapan
Ed Sheeran
En İyi Grup
Coldplay
En İyi Single
One Direction - What Makes You Beautiful

Yılın Albümü
Adele - 21
En İyi Uluslararası Erkek
Bruno Mars
En İyi Uluslararsı Kadın
Rihanna
En İyi Uluslar arası Grup
Foo Fighters
En İyi Uluslarası Çıkış Yapan
Lana Del Rey

Özetle; NME ödüllerinden öğrenilecek daha fazla şey var. En kötüleri bile merak edip dinleyebilir ilgili dinleyici J

Ece Dorsay

ecedorsay@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder