Gökkuşağının altından geçerken...

Gökkuşağının altından geçerken...

3 Haziran 2012 Pazar


Kırmızıya Ulaşmak
20 Mayıs 2012 BirGun Pazar Eki

Renklerle oynamak ve gerçek rengi bulmak. Herkes rengini arıyor belki de. Renkler aldatıcı mıdır? Renklere kapılmak kural tanımaz. Rengi olmayan yerlerde, kimselerde durulmaz. Rengarenk dedikleri ruhlar, birbirlerini bulsa da, yakın durabilirler mi? Herkes birbirini, kendi renkleriyle boğar mı? Serbest çağrışım gibi renkler. Bu yazıdan çıkabilecek sonuç bu.
Hangi rengin mucidi olmak isterdiniz? Apansız gelen ve yakan kırmızının mı? Huzur veren ve sizi içine alan mavinin mi? Gizemlerinden çekindiğiniz morun mu? Renklerin skalasında gezerken, bazen ben de savruluyorum ordan oraya. Ruhum renklerin her türlüsüne açık ama gerçekler öyle değil maalesef. Dokunamıyor bile renkler birbirine. Hepsinin yeri keskince belirlenmiş adeta.

Renklerle ilgili bir kaynakta şunları okudum, bu bilgilere, kişisel olarak çok katılmasam da :
Zaten çok kişisel değil mi bu işler?

Renklerin Anlamları:
·                                 Beyaz: Saflığı, temizliği ve istikrarı ifade eder.
·                                 Siyah: Gücü, tutkuyu ve çoğu ülkede matemi temsil eder.
·                                 Mavi: Sonsuzluğu ve özgürlüğü ifade eder.
·                                 Yeşil: Doğanın ve huzurun rengidir.
·                                 Kırmızı: Canlılık ve dinamizmin rengidir. Ataklık, azim ve kararlılığı ifade eder.
·                                 Sarı: En parlak ve dikkat çekici renktir. Neşe, zeka, incelik ve pratikliği ifade eder.
·                                 Mor: Asalet, lüks ve itibarın rengidir.
·                                 Pembe: Neşe, güven ve rahatlığı ifade eder.
·                                 Turuncu: Dışa dönük olmayı ve güveni temsil eder.
·                                 Lacivert: Sonsuzluk, otorite ve verimliliği ifade eder.
·                                 Kahverengi: Toprağın ve doğallığın rengidir.
·                                 Gri: Alçak gönüllülüğü ve dengeyi ifade eder.

Kırmızıya ek olarak şunlar da var : 
Kırmızı, sıcak, ateş, kan, şehvet, aşk, dinamizm, güç, heyecan, azim ve agresiflik gibi kavramları simgeler. Kan basıncını ve solunumu hızlandırabilir. İnsanları çabuk karar almaya ve beklentileri arttırmaya teşvik edici bir etkisi vardır.

Yeşil renge takıktım ki hala takığımdır ama karakter yapımı çözünce, kırmızının yolunda olduğumu seziyorum. Kırmızıya yakınım sanki. Biraz da karıştırmalı renkleri. Yeni renkler bulabilmek ve yeni yollara çıkabilmek için. Saf bir renk aramak en büyük hatası değil mi her türlü ayrımcı düşüncenin? Naif renkler aramak müthiş ama safkandan kastım, sadece yeşil diye ısrar etmek mesela ki grafikerler ve ressamlar bilir ki hiçbir renk saf olamaz, hepsi başka renklerin karışımından ortaya çıkar. Renklerle savaşıyoruz, renkleri bağrımıza basıyoruz aslında bu yazıda renklerden kastım, ruhumuzdaki dalgalanmalar ve hisler…
Metafor olarak da alabiliriz renkleri ve etkilerini…
Keyifli bir yazı olsun bu hafta istedim. Geçtiğimiz Çarşamba 16 Mayıs’ta Nina Club’da ki performansım çok keyifli geçti 35’e yakın dostum oradaydı ve türkce cover’ları ilk kez sahnede çaldım. Güzel yorumlar aldım. Müzik yazarı Murat Meriç ve müzisyen Gökalp Baykal’ın gelmesi de gecenin güzel sürprizi oldu, kendilerine buradan selam olsun.

Ece Dorsay

ecedorsay@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder