Gökkuşağının altından geçerken...

Gökkuşağının altından geçerken...

13 Haziran 2011 Pazartesi

Açıkhava Festivalleri Mevsimi : Efes Pilsen One Love 2011

Açıkhava Festivalleri Mevsimi : Efes Pilsen One Love 2011
5 Haziran Pazar 2011 BirGun Pazar Eki

Efes Pilsen tarafından düzenlenen büyük Açıkhava festivali, 10. yılında ne kadar istikrarlı bir festival olduğunu ispatladı. 2000 ve 2002 yıllarında ana sahnede çaldığım H2000 festivali Türkiye’nin ilk Açıkhava festivali olma özelliğini taşıyordu. Yourope – Avrupa Festivaller Derneği üyesi de olan bu festival, ne yazık ki kısa ömürlü oldu ama büyük festivallerin önünü açması bakımından festival ve müzik tarihimizde mühim bir yer edindi.

Benim için Morrissey’i canlı izlemek bir rüya gibiydi ve Efes One Love, bu rüyayı gerçek kıldı. Üstelik tam da mezun olduğum sene, son finalime girdiğim gün, Haziran ayında, Morrissey’i izlemek bir ayrıcalıktı. “This is British Zeki Müren” gibi bir cümle ile (Ben İngiliz Zeki Müren’im) kafamdan o an geçen sorulara mühür vurup, kafamda tatlı bir esinti yarattı. 2006 senesindeki Morrissey konseri benim hayatıma altın harflerle yazıldı.

Bu yıl 2-3 Temmuz tarihlerinde gerçekleşecek olan festivale Suede, (2002 yılında H2000 fest te Suede ile aynı sahneyi/festivali paylaşmak bir ayrıcalıktı.One Love’da bunun tekrarlanması muazzam olacak.) Manic Street Preachers, Editors (bayıldığım grup), Happy Mondays, Cake, Nneka sahne alacak. Alternatif sahnede yer almak keyifli olacak benim için. Yerli gruplardan, Büyük Evde Abluka, Model, Sade, Yora, Farfara, Gözyaşı Çetesi, Kırık Çizgi, Sapan, Seni Görmem İmkansız, Kitschcraft, Social Inclusion Band, Kısmet Şov, Ricochet, 123, Onor Bumbum, Eva, Sapan, Toz ve toz gibi çok renkli, çeşitli alternatif isimler de yer alacak.

Aradan geçen 10 yıllık süre zarfında, festivalde toplam 72 grup, 1459 sanatçı yer aldı.
33 DJ / yarı canlı performansın gerçekleştiği festivali bugüne kadar 130 bin kişi izledi. Bu sene, başarılı Dj’ler Murat Abbas ve Murat Beşer’in “Oldies but Goldies” partisi var.

Festivallerde çalmak, büyük bir adrenalin ama aynı zamanda büyük bir keyiftir. Bu deneyimi 2000 yılından beri birkaç defa yaşadım. 24 yaş engelinin danıştaydan geçmemesiyle, festivalin ruhu biraz olsun kurtuldu gerçi alkolsüz bira dağıtımı başladı ama en azından yaş sınırı kalktı. Alkol ile haşır neşir değilim ama festivallerde genelde alışıldık bir tüketim maddesi olduğu için ve adı üstünde festivalin de sponsoru Efes Pilsen olduğu için, içkisiz bir festival her halükarda düşünülemez. Alkolsüz bira, nasıl bir etki yapacak dinleyicilerin üzerinde merak etmiyor değilim.

H2000 festivali’nde ana sahnede albüm şarkılarımla yer aldığım 2002 senesinin afişi hala odamda asılı durur. Suede, Muse, Reamonn, Lamb, Calexico, The Notwist, Telepopmusik gibi gruplar vardı o sene. Bizim coğrafyadan Ortaçgil, Teoman, Athena, Fairuz Derinbulut, Bora Uzer , Nev gibi isimlerle ana sahnede yer almıştım. 2000 yılındaysa bir yarışma kapsamında finalist olarak ana sahnede çalmıştım. Tek başına performans veren tek yarışmacı olarak o zamanlarda da deliydim, şimdi de deliyim. Bu sene de bir groovebox, gitarlar, pedallar ve armonikamla, grup ezberini bozmayı planlıyorum.

One Love Festivali’nin tanıtım toplantısı 31 Mayıs’ta Eyüp’te, eski elektrik santrali olan Santral-İstanbul’da yapıldı. Yemyeşil bir alanda açık büfe, bedava içecek-çerez servisi, dev ekrandan tanıtım, Efes One Love konuşmacıları yani genel müdürün ve Pozitif’ten Murat Abbas’ın tanıtım konuşmaları, güneşli hava, organizasyon kısacası her şey kusursuzdu.
Festival de Santralistanbul’da yapılacak ve umarım ki her sene olduğundan bir adım öteye gidecek. 3 Temmuz Pazar günü saat 18:00’da “Senin Sahnen” de çalacağım, hep beraber eğlenelim, desteğinizi beklerim.

Ece Dorsay
ecedorsay@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder