Gökkuşağının altından geçerken...

Gökkuşağının altından geçerken...

5 Ocak 2012 Perşembe

2011'i 2012'ye Bağlayan Yazı

2011’i 2012’ye Bağlayan Yazı

1 Ocak Pazar BirGün Pazar Eki

Yıl sonunda yazılan yazı, yılın ilk günlerinde okunacak. Yılın bir değerlendirmesini geçen hafta yaptım. Kendi açımdan ve ülkemiz açısından önemli bulduğum kültür-sanat olaylarını yazdım. Bu yazı basıldığında yeni bir seneye başlamış olacağız. Her ne kadar tarihler önemsiz olsa da, her yeni sene ve başlangıcı bende 2 tür zıt his yaratıyor . Birinci his, daha iyimser; umutlarla dolu ve yenilenmeye hazır bir kişinin iyimserliği. İkinci his ise; bir sene daha geçti ve ben bazı konularda hala istediğim sonuçları alamadım karamsarlığı. Üstüne üstlük, bir çok hatıranın üzerinden bir sene geçmiş olması da hep içimi acıtır. Ne zaman ve nasıl geçti serzenişi olur içimde. Öte yandan, tüm yaptıklarımı düşününce, gezdiğim yerler, yaşadıklarım, hayatıma giren yeni insanlar, dostlar derken dolu dolu geçmiş aslında da dedirtir.

Galiba ağır basan duygum hüzün. Umutları korusam da,inişli çıkışlı bu yılın sonunda buruk bir hüzün var içimde. Kafamda tam belirginleşmeyen cevap arayışlarım olsa da, bazen korkarız ya cevaplardan, işte o durumdayım belki. Birçok sorumluluk da var hep ötelediğim.
Bu ülkede sanatla uğraşırken o kadar saçma şeyler başına geliyor ki insanın, çok ağırdan alıyor insan akli huzuru için. Oysa doğru ekip ve doğru düzeni kurabilsem kısacası şansım yaver gitse her şey farklı olacak. Güzel insanlar tanıdım bu sene. Çalışmaya devam.

Birçok blog var ve evet önüne gelen blog açıyor ama kimilerinin blog’u sahiden iyi ki var dedirtiyor. 2011’de çıkan ve en beğendiği çalışmaları paylaşmış olan Vordven adlı blogger mesela. Güzel bir liste yapmış. Alternatif müzik adına çok ilginç çalışmaları listesine almış.
Kendisi de diğer blogger dostlarından öneriler almış. Zincirleme gider bu öneriler zaten. İndie albümleri paylaşmak istedim :

OTHER LIVES – TAMER, STEVEN WILSON - GRACE FOR DROWNING, BURZUM – FALLEN, RUSSIAN CIRCLES – EMPROS, MOGWAI - HARDCORE WILL NEVER... + EARTH DIVISION (EP), MARISSA NADLER - MARISSA NADLER, RIVERSIDE - MEMORIES IN MY HEAD (EP), JAMIE WOON – MIRRORWRITING, *SHELS - PLAINS OF THE PURPLE BUFFALO, LAURA - TWELVE HUNDRED TIMES, PESTE NOIRE - L'ORDURE A L'ETAT PUR
, GRAILS - DEEP POLITICS, ERIK ENOCKSSON – APAN, LOW - C'MON, THE UNTHANKS - LAST
, THE ANTLERS - BURST APART, JULIA KENT - GREEN AND GREY, OCOAI - THE ELECTRIC HAND
, OPETH – HERITAGE, TAAKE - NOREGS VAAPEN

Gördüğünüz gibi, kulaklardan ve gözden kaçabilen birçok alternatif isim var ki zaten çok sıkı takipçiler ve interneti didik didik edenler ancak ulaşabiliyor çoğuna çünkü reklamları yapılmıyor. Ülkemizde de albümü olmayan ama birçok demo sahibi gruptan geçilmiyor. Kimi kayboluyor, kimi sessiz sakin ama istikrarlı bir şekilde yoluna devam ediyor.

Ülkemizdeki alternatif isimlere de yer vermek istiyorum başka yazılarımda. Radyo programlarımda da ilerde böyle bir konsept olabilir. Alternatif isimleri konuk alabilirim. Şimdilik konsept programlara devam ediyorum. Geçtiğimiz haftalar Oasis programı ve yılın son Cumartesisi olan 31 Aralık’ta tüm programlardan en sevdiğim parçaları çaldım ve yılın önemli sanatsal başlıklarını saydım.

Bu sene, dilerim tüm güzel hayallerin gerçekleştiği ve özellikle aşka layık olanlarımızın (kendimi en başta kabul ediyorum bir tebessümle) tüm dileklerine kavuştuğu bir sene olur.

Ece Dorsay
ecedorsay@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder