Gökkuşağının altından geçerken...

Gökkuşağının altından geçerken...

3 Haziran 2012 Pazar

Konser ve Yelken Özlemi, Replikas Konuğumdu


Konser ve Yelken Özlemi, Replikas Konuğumdu
13 Mayıs Pazar 2012 BirGun Pazar Eki

Gitarım ve ben… Ne kadar iyi anlaşıyoruz bilmiyorum, bazen o beni bırakıyor bazen ben onu… Asla ayrılmıyoruz ama. Dönemsel oluyor bu uzaklaşmalar. Bir süre ara verelim diyen sevgililer gibi de değil. Plansız. Nasıl olsa hep orada olduğunu bilmenin güveni belki de bu…
Yine de fazla uzaklaşmaya gelmiyor, küsüyor gitar sonra… Neredeydin diyor, nasırları acıtıyor. Mesafelerle süslü bir diyarda savruluyoruz bir o yana, bir bu yana…

Gitar ve/veya yelken. Aslında bıraktığınızda, sevdiğiniz her konuda  köreliyorsunuz,  bir şekilde alışkanlıklar, hayatı şekillendiriyor gerçekten. Tüm bunları bilmemize rağmen, her nedense kolaya kaçmayı seviyoruz. 1.83 boylarında bir kadın olmanın dezavantajları da yaşıyorum. Bel problemim yüzünden, gitar çalmak, konser vermek, yelkene gitmek hatta normal hayatımı sürsürmek zor olabiliyor. “Ne kadar uzun boylusun, çok kıskanıyoruz” diyenlere duyrulur. Twitter’dan o kadar çok şey paylaşıyoruz ki, başka yere yazmak, ekstra bir durummuş gibi geliyor. 140 karaktere hapsolmanın dayanılmaz hafifliği mi desem, ağırlığı mı….

Replikas grubunu konuk aldım geçen hafta. Benim için en ögretici programlardan biri oldu. Özellikle program öncesi YGS çalışır gibiydim J Bana gelen bilgiyi kısaca alıntılarsam :

Replikas, Türkiye'nin geçmişi ile geleceği arasında köprü kuruyor! Anadolu pop müziğinin öncü isimlerinin kült şarkıları bu albümde Replikas yorumuyla yer alıyor. Türkiye şehir müziğinin öncü isimlerinden Replikas’ın, 60’lı yıllarda, rock müzik başta olmak üzere, dönemin çağdaş müzik formları ile Anadolu coğrafyasına ait yerel formların birlikteliğinden doğan Anadolu Pop akımını, kendi yorumuyla bugüne taşıdığı "Biz Burada Yok İken" isimli beklenen albüm, Nisan 2012’de Ada Müzik'ten yayınlanıyor. Replikas ile Anadolu pop müziği sevenleri buluşturan bu albümde Erkin Koray, Cem Karaca, Barış Manço, Moğollar, Melih Kibar, Neşet Ertaş, Timur Selçuk, Mazhar ve Fuat, Haramiler, Silüetler, Ersen ve Dadaşlar’ın parçaları yer alıyor. Grup, albümde “Bir Ayrılık, Bir Yoksulluk, Bir Ölüm'', ''Köprüden Geçti Gelin'', “Ölüm Allah'ın Emri'' gibi kült şarkıları yorumluyor. "Biz Burada Yok İken", günümüz Türkiye pop müziğinin kökleri olarak niteleyebileceğimiz isimlere ve Anadolu-pop’a Replikas’ın bir saygı duruşu ve teşekkürü…”

Ben en çok, albümün açılış parçası olan “Aya Bak, Yıldıza Bak” yorumunu beğendim. Haramiler’in söylediği bu parçayı çok modern bir stilde yorumlamışlar. Temel yapıyı da bozmamışlar. Albümde, Jack White’ın gitar sound’una benzeyen modern ve öfkeli sesler duydum. Kayıt çok sıcak ve eski dönemleri andırıyor. Vokal, nispeten daha sıradan ama grubun sound’u, gerçekten olması gereken coşkuyu veriyor insana.

Kafama esenleri yazmayalı epey zaman olmuştu. Konuk aldığım gruplara kilitlendim. Cumartesi günü 123 grubunu konuk almış olacağım. 16 Mayıs Çarşamba akşamı da, H2000 festivalinde, 2002 yılında bana davul çalan müzisyen dostum Levent Bursalı’nın açtığı Nina adlı Caz, Blues mekanında çalacağım. Saat 22:00’da başlıyorum çalmaya, beklerim. Telecaster elektro gitarım ve ben; caz, pop, funk türevlerinde gezineceğim. Sonrasına bakacağız, sürekli çalmak aslında bir müzisyenin ilacı ama bu şehirde canlı müzik kültürü çok kaotik. Nice güzel haberler vermek umuduyla… Özellikle üçüncü albümüme dair…

Ece Dorsay
ecedorsay@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder